Co jsem zatím vyzkoušela v těhotenství

Po svatbách je těhotenství další dobrý bussiness. Jakmile kliknete na první odkaz na toto téma, už se vám to v počítači a mobilu hemží hračkami, cvičením, kosmetikou, oblečením a tak dál. Je to občas fuška se v tom vyznat, rozlišit, co je opravdu třeba a co je jen lákadlo. Dobrá rada a zkušenosti kamarádky nebo odbornice se hodí. Ale co je hlavní, je dobré se řídit vlastní intuicí, potřebami a rozumem. Tak vám tady předkládám, co jsem zatím vyzkoušela já.

Těhotenský pěstící olejíček Weleda

To, že se má mazat břicho v těhotenství, je obecně známá věc a hodně se o tom píše. Je to proto, aby se netvořily strie. Kůže se roztahuje a je dobré ji promazávat a zvláčňovat, aby si udržela pružnost a elasticitu. Já jsem sáhla po olejíčku od Weledy, protože je to moje oblíbená značka a mám s ní dobrou zkušenost. Olejíček je přírodní a nádherně voní. Kůže je po něm krásně vláčná. Snažím se mazat dvakrát denně a vždycky se na to těším, protože je to taková moje chvilka, kdy se věnuju sama sobě a „pohladím“ i malou. Pak si se zbytkem ještě namažu ruce a užívám si tu skvělou vůni růže, neroli a myrty.

www.weleda.cz/product/s/stretch-mark-massage-oil

Těhotenská masáž

Když už jsme u toho olejíčku, tak budu pokračovat s masážemi, které miluju. Bohužel ty klasické se v těhotenství nedoporučují, ale nemusíte o ně přijít úplně. Je dobré si vyhledat někoho, kdo se věnuje speciálně těm těhotenským. Já jsem si vybrala Studio pro ženy Magdaleny Mikulandové, které má dlouhodobou praxi. S masáží jsem byla opravdu spokojená. Paní masérka přesně věděla, kterým místům se má věnovat a které body raději vynechat. Nejdřív mi přiložila nahřívací polštářek na ramena a nechala mě chvíli relaxovat, pak mi masírovala chodidla a vsedě záda. Bylo to strašně příjemné a uvolňující. Jestě bych chtěla určitě jednou zajít.

Gravid jóga v Namastery

Jógu mám ráda a nechtěla jsem se jí vzdát ani v těhotenství. Bohužel loňský rok nepřál příliš cvičení naživo. Do mého oblíbeného studia Namastery jsem se podívala jenom párkrát. Ale vzpomněla jsem si, že jsem jednou šla z lekce a po nás se tam scházely těhule na gravid jógu. Tak jsem se alespoň přihlásila na online lekci. Bylo to fajn, člověk se i v obýváku pěkně protáhne. Atmosféru jsem si vytvořila díky svíčkám a voňavým tyčinkám. Jediné mínus byla moje nedočkavost, do cvičení těhotenské jógy jsem se vrhla ještě když jsem neměla skoro žádné břicho. Pozice jsou spíš uzpůsobené na pozdější stadium těhotenství, kdy už je pohyblivost trochu omezená. Mě to tehdy přišlo málo náročné, takže se k ní určitě vrátím za pár týdnů. Lektorka do povídání i cvičení zapojuje i přípravu na porod – to se bude hodit.

https://www.namastery.cz/

Balíček Laskavé těhotenství

Jak tak člověk přemýšlí, jak zůstat pořád ve formě, tak v hlavě projíždí všechny možnosti cvičení pro těhotné. Vzpomněla jsem si na studio Zuzky Bičíkové Vnímej své tělo, kde jsem v minulosti byla na nějakém posilování. Mrkla jsem na jejich stránky a objevila lekce Veroniky Johánkové. Bohužel se v té době necvičilo, ale přihlásila jsem se na workshop Pohyb, dech a mysl pro nastávající maminky aneb přirozená cesta těhotenstvím, který by se měl odehrát v druhé půlce ledna. A abych si zkrátila čekání, koupila jsem si ještě online balíček Laskavé těhotenství. Není úplně o cvičení, ale o umění se na chvíli zastavit a vnímat své tělo. Jeho součástí je třeba těhotenská masáž obličeje, dechová vlna, uvolnění trapézů, hudební playlist, meditace a afirmace. Když si chci udělat hezkou chvilku, tak se k jednotlivým tématům vracím podle potřeby.

https://veronikajohankova.cz/

Čaj pro těhotné ženy Leros

Za těch pár měsíců jsem se asi stala odbornicí na ovocné a bylinkové čaje. Zelené a černé jsem hodně omezila kvůli kofeinu. Bylinky se mají také hlídat, ne všechny jsou vhodné. Když jsem šla jednou z vyšetření, zastavila jsem se v lékárně a prohlédla si nabídku čajů pro těhotné. A když jsem viděla v poličce čaj od Lerosu, neváhala jsem. Značku mám vyzkoušenou a jsem spokojená. A těhotenský čaj mi moc chutná, je lahodný. Obsahuje šípek, rooibos, meduňku a černý rybíz.

https://www.leros.cz/caj-pro-tehotne-zeny

Nordic walking

Každý to má se sportem v těhotenství jinak. Já jsem se od začátku cítila dobře, neměla jsem žádné nevolnosti. Takže jsem první tři měsíce normálně běhala a dělalo mi to dobře. Postupně jsem ale zpomalovala, zkracovala vzdálenosti, prokládala běh chůzí, až jsem přešla do chůze úplně. Řídila jsem se vnitřním hlasem, intuicí. Prostě jsem už měla pocit, že bych měla ubrat, nebylo mi to příjemné. Ale hýbat jsem se chtěla dál, takže delší procházky jsou ideální. Pořídila jsem si hůlky, které mi dodávají rytmus a dá se říct, že s nimi chodím rychleji, než normálně. Vždycky to spojím s lehkým protažením a poznáváním Prahy. Hůlky mi jsou dobrou oporou, když jdu do kopce, stejně dobře fungují směrem dolů. Jsou teď mým společníkem na cestách stejně jako podcasty, které jsem dřív moc neposlouchala, ale při chůzi jsou fajn. Ale o tom zase jindy.

Napsat komentář