Běžecké začátky

Je mezi námi spoustu virtuálních běžců. Chystají se začít běhat každým dnem, mají něco načteno, ve skříni běžeckou výbavu, ale ještě se neodhodlali. Je na čase vyběhnout skutečně :). Když dodržíte nejdůležitější zásady, běh vás bude bavit. A to je nejdůležitější – běh vám musí přinést především radost a dobrý pocit. Když „přepálíte“ hned první běh, budete se horko těžko přemlouvat do dalšího.
Nikdy nedosáhnete správných výsledků, pokud budete běhat pouze jednou či dvakrát do týdne, jindy vynecháte a příště se „to” pokusíte dohnat uběhnutou vzáleností.

Takový trénink vás od běhu spíš odradí. Zpočátku běhejte třikrát až čtyřikrát týdně (pokročilí by měli běhat dokonce šestkrát až sedmkrát týdně) a uběhnutou vzdálenost navyšujte jen o stovky metrů.

Co si pod tím přesně představit? Tak například: V pondělí uběhněte 1000 m, ve středu 1500 m, v pátek 2000 m a v neděli 2500 m (nebo si dáte volno ve formě procházky, strečinku apod.).

Pamatujte si, že není ostuda, když při svém prvním tréninku zvolíte rychlejší chůzi. Koneckonců i svižná chůze je skvělý pohyb. Příště se pak snažte přejít do pomalého klusu a tempo postupně navyšovat.

Postupné navyšování uběhnutých kilometrů a pravidelnost působí jako prevence před stavy, které jsou odborně nazývány jako přetížení či přetrénování organismu.

Tělo se musí naučit běh přirozeně přijímat podobně jako jídlo nebo spánek. Nesnažte se zpočátku o co nejvyšší výkon. Dbejte na pravidelný pohyb. Musíte si odnést dobrý pocit.

BĚH VÁS MUSÍ BAVIT 🙂

Napsat komentář