Snídaně je základ

Hrst čerstvých fíků zajistí vašemu tělu 20% 
denní dávky vlákniny. 
Asi nejčastějším tématem mezi ženami je jídlo. Co jíst, nejíst, kdy jíst, jak jíst a dalších spousta otázek. Rády se o tom bavíme, diskutujeme, ale většina z nás se pak stejně odbornými radami neřídí.

Jsme lidé, ne roboti, je tedy samozřejmé, že dodržovat všechny zásady zdravé výživy je v podstatě nereálné. To ovšem neznamená, že se nebudeme snažit dodržovat alespoň něco a budeme jíst co chceme a kdy chceme.

Je důležité si uvědomit, že jídlo je lék a měli bychom si ho vážit a dělat si z jídla příjemnou věc a hlavně si na jídlo udělat čas. V dnešní době se jídlo odbývá – rychlé velké kafe v autě k snídani, oběd ve 14 hodin ala „zdravá bageta“, v 17 hodin další velké kafe a večer kolem desáté zeleninový salát.

Zdravou bagetou ani salátem zanedbanou snídani a vynechané svačiny nezachráníme. Nelze ze dne na den změnit své stravovací návyky a stát se chodícím přikladem správné životosprávy, ale drobné postupné změny uskutečnit rozhodně jdou a to hned další den ráno zdravou a správně načasovanou snídaní.

Snídaně by měla být největším jídlem dne

Jogurt, velká kava či jedny sušenky tomu rozhodně neodpovídají. Udělejet si na snídani čas a vychutnejte si začátek nového dne 20 minutami klidu s dobrým jídlem.

Každý máme po ránu jiné chutě. Někdo je na sladké, někdo na slané, proto je nejlepší volbou kompromis. Snažte se snídat rozmanitě, pokaždé něco jiného, či s malou obměnou.

Jako slanou volbu můžete zvolit tmavé pečivo s lučinou, cottage, gervais, či jiným podobným mazacím sýrem. Doplňte o plátek šunky či sýra. Pokud snídáte doma udělejte si míchaná vajíčka, vejce natvrdo a přidejte porci zeleniny.

Oblíbená sladká snídaně je müsli s jogurtem či mlékem. Na müsli pozor, je v nich spousta cukru. Vhodnější verze jsou obyčejné ovesné vločky namočené ve vodě smíchané s jablkem a medem. Dále můžete snídat teplou kaši, ať už jáhlovou, ovesnou nebo rýžovou, výběr už je na vás – je jich celá řada.

Další nedílnou součástí snídaní je pití. Dopřejte si pořádně velký hrnek čaje či velkou sklenici vody. Pokud mate rádi džus tak nařeďtě 1:1 s vodou. Kávu si můžete dát samozřejmě také, jen mějte na paměti, že káva není pití a je potřeba ke kávě vypít sklenici vody.

Zkuste si na zítřejší den nařídit budík o 20 minut dříve a připravit si bohatou snídani dle vaší chuti. Uvidíte, že vaše pracovní nasazení bude energičtější, vaše nálada bude pozitivně naladěna a vaše tělo vám bude děkovat.

Vyhlašuji anketu na téma: Co snídáte vy?

Těším se na vaše tipy a doporučení 🙂

Napsat komentář