Sugar Free Challenge: 2. týden

První týden detoxikačního programu je za mnou a musím říci, že na to, že to byl první týden, mi i drobná omezení dala zabrat.
Cílem bylo vyřadit pečivo z bílé mouky a nahradit bezlepkovým pečivem, omezit sladila – med a agáve sirup, zařadit co nejvíce slaných snídaní a zavést slané odpolední svačiny.
Jak to dopadlo?

Do středy jsem šlapala jak hodinky, ráno slaná snídaně většinou v podobě bezlepkového chleba s avokádem a slunečnicovými semínky, oběd salát, odpolední svačina zelenina s tofu, nebo šmakoun a večer opět salát, nebo nějaká zelenina. Odpoledne jsem mívala chuť na sladké, ale překonala jsem to a slaná svačina mě uspokojila. Na slanou snídani jsem si zvykla rychle, zasytí mě na delší dobu a celkově se pak cítím vice nabitá energií.
Kámen úrazu přišel, když jsem odjela na 3 dny na hory a nedělní Valentýnská večeře. Když to shrnu, tak mými hříchy byly: 2 banány, 1 krajíc chleba, 1 bezlepkový Flapjack, domácí celozrná bulka a 2 dcl růžového vína.
Domácí granola dle receptu od Sarah
Na druhou stranu jsem lyžovala jak o život, běhala a byla na kruháči, takže to zas tak velké hříchy nejsou 🙂!
V očích Sarah a její očisty to ale hřích je, tak se v druhém týdnu polepším a žádné celozrnné bulky nebudou a hotovo 🙂!
A co mě v druhém týdnu čeká?
Hlavním cílem je nahradit veškerý cukr tukem a bílkovinami. Idáelně tedy zvolit sýry, ořechy, kokos, avokádo a semínka.
Výhodou tuků a bílkovin je, že na dlouho zasytí a nedá se jich najednou sníst velké množství. Když bude chuť na sladké, řešením je si vzít hrst ořechů, kousek tempehu, tofu a přebít tu chuť na sladké, která je pouze v hlavě.  Musím si pořídit kvalitní olivový či dýňový olej a nakoupit zásobu avokáda.
V mém případě to není  úplně jednoduché se sýry a mléčnými výrobky, občas si dám kvalitní  kozí sýr, ale jinak si kupuji veganské sýry a soja jogurty.
Sarah doporučuje na 2. týden tyto recepty:
Sýrové sušenky:
Suroviny:
– 1/2 hrnku mandlové mouky
– 3 vejce
– 4 lžíce másla
– 2 hrnku strouhaného sýra
– cherry rajčátka
– sůl, pepř, koření
Postup:
Všechny ingredience smícháme do mazlavého těsta. Na plech pokládáme kuličky ze kterých pak uděláme placky cca 1cm tlusté. Pečeme na 180 stupňů přibližně 15 minut.
Naklíčené ořechy s kurkumou:
Suroviny:

– 2 hrnky vlašských ořechů
– 2 hrnky mandlí
– 1 lžička koriandru
– 1 lžička mletéh kmínu
– 1 lžička kurkumy

Postup:

Ořechy smícháme s kořením a necháme usušit v troubě.

Napsat komentář